دبستان غیردولتی پسرانه دانش

اول آرامش ، بعد آموزش
دبستان غیردولتی پسرانه دانش

دبستان غیردولتی پسرانه دانش

اول آرامش ، بعد آموزش





سخنی با والدین کلاس اولی ها

يكشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۴ ق.ظ

سخنی با والدین کلاس اولی ها

با سلام و تبریک سال تحصیلی جدید ،ورود دانش آموزان عزیز کلاس اولی را به دبستان پسرانه دانش تبریک میگویم و ضمن آرزوی سالی پر از شادی و موفقیت نکاتی را به والدین گرامی یادآور می شویم:

  توصیه های روان شناختی

- آماده سازی کودک چند روز مانده به شروع مهر، بیدار کردن او صبح‌ها رأس ساعتی که باید به مدرسه برود.

- طی کردن مسیر مدرسه و معرفی مسیر به کودک قبل از شروع مدرسه می‌تواند وی را برای روز نخست مدرسه آماده کند.

- والدین باید به فرزندان خود روش‌های ارتباط گیری با همسالان و دوست یابی در روز اول مدرسه را آموزش دهند تا از طریق دوست شدن با سایر همسالان محیط مدرسه برای کودک دلچسب شده و استرس او کاهش یابد.
- همراهی کردن کودک روزهای نخست سال تحصیلی بسیار مهم است.بهتر است که یکی از اولیا روزهای نخست،‌ فرزندش را همراهی کرده و او را به مدرسه ببرد. گاهی اوقات جدایی از مادر یا پدر کودک را دچار این نگرانی می‌کند که شاید دیگر به دنبال او نیاید. باید به فرزندش این اطمینان را بدهد که پس از اتمام ساعت مدرسه به دنبالش می‌آید و به حرفهای او در راه بازگشت به منزل با علاقه گوش دهید .

- مادر باید برای کاهش وابستگی کودک،‌ چند روز مانده به آغاز سال تحصیلی او را بیشتر به جمع همسالانش فرستاده و اجازه دهد تا در بازی‌های گروهی آنها به تنهایی شرکت کند.

به فرزندتان اطمینان دهید آموزگارش مهربان است و او را حمایت خواهد کرد. برای کودک، هیچ کس در کلاس نمی تواند دلسوزتر و موثرتر از آموزگارش باشد. کودک باید دریابد که در محیط یا خانه دومش ، سرپرست دومی دارد و او معلم اوست.چنانچه اختلاف نظری با آموزگار یا هر کدام از اولیای مدرسه داشتید هیچگاه در حضور فرزندتان این اختلاف را ابراز نفرمایید چون اولین آسیب متوجه کودک دلبندتان خواهد بود.

معاونان مدرسه، نقش بسیار مهمی در ایجاد انضباط و علاقه مندی کودکان در محیط واحد آموزشی دارند. جایگاه با اهمیت معاونان را به فرزند خود گوشزد کنید و به او بگویید به توصیه های معاون مدرسه گوش فرا دهد.

توصیه های آموزشی

- نام و نام خانوادگی فرزندتان را با برچسب های کوچک بر روی کلیه وسایل او اعم از کتابها، دفترها، مدادها، مداد تراش، جامدادی و ... بچسبانید،و بر روی لباسهای فرم و ورزشی دوخته شود.


 


- برنامه هفتگی و روزانه کلاس را هر شب قبل از خواب به همراه فرزندتان جمع کنید.

- لطفا به وقت خواب فرزندتان بیشتر اهمیت بدهید. بهتر است فرزندتان اولِ شب بخوابد و صبح ها یک ساعت قبل از رفتن به مدرسه بیدار شود.

توصیه های بهداشتی

کودکان ما تنها در صورت داشتن جسم سالم ، می توانند از آموزش صحیح نیز برخوردار شوند:

- فرزندتان را به خوردن صبحانه عادت دهید وهم چنین مقداری خوراکی از قبیل نان و پنیر، گردو ، خرما یا کشمش به همراه داشته باشد و او را از خوردن تنقلاتی مثل پفک، چیپس، لواشک و مانند آن منع کنید.


 


 - فرزندتان را عادت دهید که بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کند، برای مثال ناخن هایش را بگیرد، همیشه یک دستمال تمیز به همراه داشته باشد، دستهایش را با آب و صابون بشوید، از لیوان خود استفاده کند.


-کفش و لباس او باید خارج از منزل تمیز و مناسب بیرون باشد. بکوشید از لباسهای دارای آرم و نشانه و نیز عکسهای خارجی استفاده نکنید.


- مطمئن شوید کودک شما لیوان، دستمال و وسایل شخصی خود را به همراه دارد و یادآور شوید که وسایل فقط مخصوص استفاده خود اوست.


(خانم محمد ، مشاور مدرسه)


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۱
نعمتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی