دبستان غیردولتی پسرانه دانش

اول آرامش ، بعد آموزش
دبستان غیردولتی پسرانه دانش

دبستان غیردولتی پسرانه دانش

اول آرامش ، بعد آموزش





۴ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

نکاتی در مورد پرورش تک فرزند

 

عقاید بسیار زیادی  درباره کودکان تک فرزند وجود دارد . مثلا آنها خود خواه ،تنها ، وابسته به والدین هستند و نمی توانند با همسالان خوب ارتباط برقرار کنند این نظریات تا چه حد صحت دارد ؟

برای تربیت مناسب کودکان تک فرزند در زیر به نکاتی اشاره شده است :

·         برای فعالیتهای اجتماعی کودک در زمانهای خاصی را در نظر بگیرید ،از جمله رفتن به زمین های بازی (مثلا پارک محل ) ؛دعوت دوستان و همسالان فرزندتان به خانه آنها برای بازی ؛ وقتی کودک بزرگتر می شود ترتیب مهمانی های عصرانه یا بازی های را بدهید یا با همسالانش به صورت دسته جمعی به اردو یا باغ وحش بروید .

·         در مسائل کودک سریعا وارد عمل نشوید .احتمالا شما برای محافظت کودکتان از صدمات کوچک و مسائل دیگر در کارهای او مداخله می کنید . مثلا هنگامی که دو بچه بر سر مسئله ای دعوا می کنند حتما وارد عمل می شوید ولی بدانید که حمایت بیش از حد نه تنها مانع رشد و پیشرفت مهارتهای سالم بین فردی است بلکه باعث می شود که کودک روش مقابله با نا امیدی را یاد نگیرد .

·         کودک خود را ناچیز فرض نکنید . درست است که بستن بند کفش کودک ؛انداختن دکمه های ژاکت توسط خود شما وقت کمتری می گیرد اما جلوی خود را بگیرید . وقتی کودک شما یاد بگیرد که این کارها را خودش انجام دهد فایده بیشتری دارد .

·         در توقعات و انتظارات خود واقع بین باشید . کودک شما ممکن است بهترین بازیکن ورزش باشد و شاید هم نباشد در هر حال کودک خود را مجبور نکنید که فرد شماره یک در آن فعالیت باشد

·         در کادو دادن به کودک یا سر گرمی های به او زیاد حساس نباشید . تک فرزندان نسبت به دیگران لباسها ،اسباب بازیها و وسائل بیشتر و بهتری دریافت می کنند  این باعث می شود که کودک کمی متوقع بشود و یاد بگیرد که همیشه چیزی را که می خواهد باید داشته باشد .

·         به کودک خود کمک کنید تا یاد بگیرد که شخصا خود را سر گرم کند .

·         کودک را از مرکز توجه خارج کنید . اشتباه اینجاست که شما همیشه اورا پیشاپیش برنامه های خود قرار می دهید و سپس همه مسائل را با توجه به او برنامه ریزی می کنید . از نظر عاطفی و جسمانی کمی کودک را از خود دور کید . در هر زمان متناسب با سن و سال به او کمک کنید استقلال مناسب را یاد گیرید .

         (راحله محمد - مشاور مدرسه)    



 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۵ ، ۱۳:۲۶
نعمتی


باز آمد بوی ماه مدرسه
 بوی بازی های راه مدرسه

بوی ماه مهر ماه مهربان
بوی خورشید پگاه مدرسه

از میان کوچه های خستگی
می گریزم در پناه مدرسه

باز می بینم ز شوق بچه ها
اشتیاقی در نگاه مدرسه

زنگ تفریح و هیاهوی نشاط
خنده های قاه قاه مدرسه

از سرود صبحگاه مدرسه
باز بوی باغ را خواهم شنید

روز اول لاله ای خواهم کشید
سرخ بر تخته سیاه مدرسه 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مهر ۹۵ ، ۱۱:۰۹
نعمتی