دبستان غیردولتی پسرانه دانش

اول آرامش ، بعد آموزش
دبستان غیردولتی پسرانه دانش

دبستان غیردولتی پسرانه دانش

اول آرامش ، بعد آموزش





معرفی کتاب

سه شنبه, ۷ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۱۶ ق.ظ


آزاد و صمیمی با فرزندان

نویسنده:آلیسون مولوانی

مترجم:مهدی حاجی اسماعیلی

نشر دانژه

معرفی مختصر کتاب:

در این کتاب، مولف، با تمریناتی و ذکر مثال، به گونه ای کاربردی، درباره پایه های اساسی برقرار ی ارتبا ط خو ب و مطلو ب با کودکا ن توضیح می دهد؛ به طوری که هم والدین و هم کودک احساس موفقیت کنند؛

همچنین نشان می دهد که چگونه می توان به کودکان انگیزه و اعتماد بخشید و با چه روش هایی ارزش های

مهم زندگی را به آن ها آموخت. مباحث کتاب عبارت اند از: "ارتباط چیست؟" ، "ارتباط چه زمانی آغاز

می شود؟"، "ارتباط ناموفق چگونه اتفاق می افتد"، "الگوهای کلاسیک برقراری ارتباط در تربیت"، "موانع

یادگیری و تغییر" ، "چگونه هیجانات خود را کنترل کنیم؟" ، "تغییری برای بهتر شدن پیروزی"، چطور

ارزش ها را با فرزندان خود در ارتباط قرار دهید؟" ، "چگونگی هدف چینی و دست یابی به آن ها را به

فرزندان خود آموزش دهید" و "فعالیت هایی برای برانگیختن ارتباط و ابراز وجود.


(راحله محمد  - مشاور مدرسه)



نام کتاب : کودکان خوشبخت

نویسنده : رودلف درایکورس - ویکی سولتس

ترجمه : دکتر حمید علی زاده - علیرضا روحی

نشر : ارسباران

معرفی مختصر کتاب :

امروزه پذیرفته شده است که والدین برای تربیت فرزندان سالم ،موفق ،شاد وخوشبخت به آموزش احتیاج دارند .

 بر اساس دیدگاه آدلر و درایکورس مهم ترین نکته در تربیت کودک فرایند صحیح تعامل میان والدین و فرزند است .

در این رویکرد سعی می شود انسانی تربیت شود که عضو مفید و موثری در اجتماع باشد به خود و دیگران احترام بگذارد، مستقل عمل کند ،احساس حقارت و برتری نداشته باشد ،براساس انگیزه های درونی و نه انگیزه های بیرونی (پاداش ،تنبیه و رشوه ) عمل کند ،احساس سازگاری و آرامش کند و در نهایت نسبت به زندگی امیدوار و دلگرم باشد .

اگر چه ممکن است چنین کودکی گاهی دلسردی و یاس بکند ، ولی هر چه زودتر خود را می یابد و احساس ارزشمندی میکند .

 در این کتاب 39 راهبرد تربیتی توضیح داده شده است که هر کدام از آنها در راستای تعلیم و تربیت دموکراتیک و سازنده است .

 ( راحله محمد - مشاور مدرسه )



نام کتاب : همه می تونن زرنگ باشن
مولف : نرگس تبریزی
کارشناس متخصص : دکتر مصطفی تبریزی
نشر : فراروان
معرفی مختصر کتاب :

تمام پِژوهش های علمی نشان داده اند که رشد ذهنی و توان یادگیری تنها با رشد درونی سلول های    مغز حاصل نمی شود ؛بلکه از تعامل و تاثیر متقابل رشد درونی مغز با پدیده ها و تجارب بیرونی ایجاد  می شود .


 اگر کودکی از توان مغزی بالایی برای ادراک مفاهیم مربوط به ریاضی بر خوردار باشد ؛اما با   پدیده  های محیطی که به نوعی به ریاضی مرتبط هستند درگیر نشود ؛در دوره های تحصیلی در  یادگیری ریاضی مشکل خواهد داشت و این موضوع درباره ی تمامی درس های دیگر مثل یکته ؛علوم ؛خواندن و امثال آن صادق است .


  کتاب های کودکان که به نوعی می توانند مغز را با این گونه پدیده ها درگیر کنند ؛ کمک شایانی به  یادگیری کودکان می کنندو خوشبختانه تنوع و تیراژ این گونه کتاب ها در مقایسه با سایر کتاب ها زیاد   است .


 اما متاسفانه غالب این کتاب ها به دلیل تمرین ها ی تکراری ؛یک بعدی و گاهی نیز به دلیل تمرین های  غیر اصولی ؛میل و علاقه و امکان رشد ذهنی کودکان را کاهش می دهند .


 خوشبختانه کتابی که پیش رو دارید تمرین هایی ارائه میدهد که بخش های متعددی از توانمندی های  ذهنی مربوط می شود ؛در این کتاب تمرین های متنوع و جذاب برای کودکان ارائه شده است .


 ( راحله محمد - مشاور مدرسه )



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۰۷
نعمتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی